Opis
Sonus faber Olympica Center wenge. Głośnik centralny.
Po otworzeniu firmowego kartonu i wypakowaniu z niego modelu Olympica scenariusz zawsze będzie ten sam – obejście kolumny kilka razy dookoła, nieśmiałe dotknięcie góry pokrytej skórą a nawet zaciągnięcie się jej fabrycznym zapachem. Za chwilę szukanie miejsca, gdzie można usiąść, lekko ochłonąć i zebrać myśli. W końcu po jakimś czasie pierwsze głosy zachwytu… I znów milczenie i kręcenie głową odzwierciedlające niedowierzanie, z jak pięknym głośnikiem mamy do czynienia.
Cała seria Olympica to prawdziwe dzieła sztuki wśród kolumn. Każdy z modeli to nietuzinkowy projekt, piękne wykończenie i szlachetny dźwięk. Olympica, dzięki temu, że jest największa, łatwo oswaja oko z swoją konstrukcją, mającą gamę niuansów, a jej wielkość daje odczuć, że obcuje się z czymś naprawdę ekskluzywnym.
Maskownica, znak firmowy Sonus Faber, składająca się z cieniutkich, gęstych, niezależnych od siebie nici, rozciągnięta na całej długości frontu subtelnie skrywa membrany. Skrzynia głośnika, tak jak w modelu niższym, asymetryczna, z charakterystycznym skrzywieniem z tyłu. Nieskazitelnie położona naturalna okleina z drzewa, dodaje prestiżu, elegancji, szlachetności i świetnie komponuje się z prawdziwą skórą. Całości dopełniają oryginalne nogi, będące integralną częścią konstrukcji.
Samo brzmienie to dobrze znane, firmowe dźwięki Sonus Faber. Wyrazistość, dbałość o detale, piękne budowanie sceny. Różnią się od siebie poszczególne modele wielkością dźwięku, który mogą zaoferować i przydatnością w dedykowanym pomieszczeniu. Jedno jest jednak pewne, że zawsze będzie to antyczny świat melodii, z pieczołowitością odzwierciedlany przez włoskich inżynierów. Razem z Sonus Faber możliwym jest uczestniczenie w prawdziwym koncercie bez konieczności wychodzenia z własnego salonu…
Teatr Olimpijski: to projekt, planowanie, harmonia, proporcji, akustyka i czułość. To także poszukiwanie piękna, zachwyt, mistrzowska obróbka materiałów oraz emocje. Teatr Olimpijski (Teatro Olimpico) to jedno z największych dzieł jakie stworzył tuż przed śmiercią, architekt Andrea Palladio. Budynek był darem dla miasta Vicenza, i stanowi cenny klejnot oraz uniwersalny przykład piękna i pomysłowości. Prawdziwe i przykładne wartości, którymi wszyscy mogą się cieszyć i tworzyć własne, dzięki swej wspaniałej i promiennej obecności. Firma Sonus faber, która tworzy na pięknej i szczęśliwej ziemi nie mogła nie przyjąć tej lekcji i tych zasad jako swoich własnych. Od samego początku, nierozerwalnie łączy je z własną historią, a następnie stosuje w swoich zestawach głośnikowych, które z dumą rozbrzmiewają w harmonii z miastem i sztuką, która je zainspirowała. W uznaniu wyjątkowej spuścizny Andrea Palladio, Sonus faber postanowiła stworzyć zestaw Sonus faber Olympica. Stanowi on szczery hołd na rzecz Teatru Olimpijskiego, świątyni geometrycznej przyjemności w brzmieniu muzyki, obiektu, z którego dźwięk płynnie i rozwija się, tworząc dokładny model odniesienia dla akustycznych wzlotów.
Projekt.
Sonus faber chciał stworzyć rodzinę głośników bogatą w treści, ale również sugestywnie nawiązującą wizualnie do zmysłowych emocji, jakie zawsze były charakterystyczne dla zestawów głośnikowych Sonus faber. Drewno i skóra oraz ponadczasowe wartości starannego rzemiosła, produkcji i pasji, są bez wątpienia w stanie wytłumaczyć sens miłości do rzemiosła i Muzyki. Sonus faber Olympica jest częścią rodziny pasywnych zestawów głośnikowych, które wzbogacają już istniejący katalog fabryki Arcugnano. Pod względem estetycznym charakteryzują się użyciem dwóch kultowych i szlachetnych materiałów wykorzystywanych wcześniej przez Sonus faber: czyli drewna orzechowego i skóry. Premiera zestawów przygotowana została w dwóch etapach. W pierwszym zaprezentowano trzy modele Olympica I (2-drożny model podstawkowy), Olympica II (3-drożna kolumna podłogowa) i Olympica III (3-drożna kolumna podłogowa). Zostały one przedstawione w trakcie wystawy Hi-End w Monachium, w dniach 9 – 12 maja 2013 roku. Druga część premiery miała miejsce pod koniec lata tego samego roku. Dzięki nowemu projektowi, firma Sonus faber była w stanie, harmonijnie połączyć kwintesencję stylu z wprowadzeniem istotnych elementów i innowacji technologicznych. Udało się tym samym spotkać nowoczesność z klasycznym stylistycznym kanonem Sonus faber. Było to możliwe dzięki ogromnemu wysiłkowi zespołowej pracy w kierowanym przez Paolo Tezzon i Livio Cucuzza, dziale badawczo-rozwojowym. Nie bez znaczenia był także znaczny wzrost zaangażowania sił i środków. Nowa linia Sonus faber Olympica reprezentuje także koncepcję, dzięki której firma może zaoferować swoim klientom szeroką gamę modeli, tak aby każdy mógł znaleźć odpowiednie dla siebie rozwiązanie: (system stereo lub kino domowe), mógł go dobrać adekwatnie do rozmiarów mieszkania (zestawy podstawkowe, podłogowe, w różnych wymiarach). Sonus faber jednocześnie zadbał o historyczną jakość w zakresie wykorzystywanych materiałów, cech konstrukcyjnych, osiągów, no i oczywiście urzekającego uroku głośników zaprojektowanych jako instrumenty muzyczne, które całkowicie produkowane są we Włoszech.
OBUDOWA- Obudowa charakteryzuje się wykorzystaniem naturalnego drewna orzechowego, góry i dół wykonane z litego drewna orzechowego oraz z pięknych połączeń zrealizowanych w jasnym drewnie klonowym, z wykończeniem w raczej tradycyjnym stylu, w czarnym orzechu, oraz z bardziej nowoczesnym wykończeniem grafitowym.
STAND WYKONANY Z ALUMINIUM – Model podstawkowy korzysta ze specjalnego standu, który wykonany jest z anodyzowanego aluminium. Jego koncepcja wyewoluowała z modelu Guarneri. Stand ten pozwala na ustawienie głośnika z odpowiednim wychyleniem i tak jak i w modelach podłogowych, wyposażony jest w nastawne, wykonane ze stali kwasoodpornej podpory.
REFLEX- Ostatni, acz istotny akcent estetyczny to nietypowe położenie i geometria bocznego portu reflex, zaprojektowanego w orientacji pionowej i ozdobionego perforowaną blachą umieszczoną w sąsiedztwie tego długiego wylotu.
WYSOKIE I ŚREDNIE TONY – Przetwornik wysokotonowy z kopułką o średnicy 29mm wykonano w technologii DAD. Wywodzi się on z doświadczeń pozyskanych przy realizacji projektu Aida. Posiada także silny magnes neodymowy. Przetwornik średniotonowy o średnicy 80 mm, z membraną wykonaną z oryginalnej mieszanki materiałów takich jak celuloza, kapok oraz kenaf.
PRZETWORNIK BASOWY – Przetwornik średniotonowy o średnicy 150 mm.
PARAMETRY TECHNICZNE:
SYSTEM – 3 drożny wolnostojący, paralaminarny system głośnikowy wentylowany „ukrycie ultra elastyczny”OBUDOWA – Wzbogacony kształt Liry, system widma rezonansu o stłumionej rozpiętości oraz o postępującej grubości, potrójnie zakrzywionych ścianach szafy. Wytrzymałe zaciski wertykalne z orzecha włoskiego.GŁOŚNIK WYSOKOTONOWY (TWEETER) – „Wierzchołek strzały” DAD 29XTR2 (ang. Damped Apex Dome, pol. Kopuła o Wytłumionych Wierzchołkach, synteza klasycznej kopuły oraz przetwornika pierścieniowego) . Zaprojektowany przez Sonus faber 29 mm głośnik o ruchomej cewce. Ultra dynamiczna liniowość otrzymywana jest dzięki nowemu Neodymowemu systemowi silnika.GŁOŚNIK ŚREDNIOTONOWY – Sonus faber M8XTR. Zaprojektowany całkowicie przez Sonus faber 80 mm średniotonowy o ultra dynamicznej liniowości. Drut CCAW użyty został na „pozbawionej prądów wirowych” cewce drgającej o kompozytowym formierzu. Dynamicznie liniowy silnik pola magnetycznego zawiera skoncentrowaną geometrię pola. Specjalna, niestandardowa membrana zrobiona z mieszanki tradycyjnej pulpy celulozowej, kapoku, kenafu i innych naturalnych włókien, opracowanych w zgodzie z jak najbardziej naturalnym dźwiękiem.By w jeszcze większym stopniu powstrzymać jakiekolwiek pozostałe zabarwienia stożkowe, użyliśmy przezroczystej i lepkiej powłoki o wytłumiającej powierzchni. Użyto specjalnych anty-kompresorów koncentrycznych, zaprojektowanych by usunąć rezonanse szczelinowe oraz zniekształcenia.GŁOŚNIKI NISKOTONOWE – Sonus faber W15XTR. Zaprojektowany całkowicie przez Sonus faber 150 mm średniotonowy o ultra dynamicznej liniowości.Drut CCAW użyty został na „pozbawionej prądów wirowych” cewce drgającej o kompozytowym formierzu. Dynamicznie liniowy silnik pola magnetycznego zawiera potrójne pierścienie Kellog/Goeller. Specjalna, niestandardowa membrana zrobiona z wysuszonej na powietrzu, nieprasowanej mieszanki tradycyjnej pulpy celulozowej, kapoku, kenafu i innych naturalnych włókien, opracowanych w zgodzie z jak najbardziej naturalnym dźwiękiem.By w jeszcze większym stopniu powstrzymać jakiekolwiek pozostałe zabarwienia stożkowe, użyliśmy przezroczystej i lepkiej powłoki o wytłumiającej powierzchni.ZWROTNICA – Bezrezonansowy design o postępującym nachyleniu, zoptymalizowana amplituda/charakterystyka fazowa zapewniająca optymalną wydajność przestrzeni/czasu.„Topologia Paracross” na górnej-przepustowości tweetera i środkowej-przepustowości głośnika średniotonowergo.Użyte podzespoły są tylko najlepszej jakości, takie jakkondensatory Mundorf Evo Oil czy cewki Jantzen. Zwrotnica: 250 Hz – 2.500 Hz.CHARAKTERYSTYKA CZĘSTOTLIWOŚCIOWA – 50 Hz – 30.000 Hz, załączone porty strojenia.CZUŁOŚĆ – 88 dB SPL (2.83 V/1m).NOMINALNA IMPEDENCJA – 4 ohm.SUGEROWANA MOC WYJŚCIOWA WZMACNIACZA – 50W – 300W, bez przesterowania.MAKSYMALNE DŁUGOTRWAŁE NAPIĘCIE WEJŚCIOWE(IEC-268-5) – 22V rms.WYMIARY (WxSxD) – 230 X 649 X 353 mmOPCJONALNY DEDYKOWANY STAND (WxSxD) – 443 x 438 x 310 mmWAGA – 17 kg netto
Ceneo
Sprzęt RTV
Audio
Kolumny i głośniki
Kolumny centralne
Sonus Faber Olympica Center Wenge
pralko-suszarka lg f2j6hm0w
, bosch ekspres
, orange smartwatch dla dzieci
, pralki wirnikowe
, papier do zdjęć
, antena telewizyjna naziemna
, kalkulator casio
, blackberry dtek60 cena
, xiaomi redmi 6 niebieski
, 2 maja sklepy
, jaki telewizor 65 cali
, 55uj670v
yyyyy