Exposure 3010 S2 D PRE Srebrny

6495,00

Opis

Nowy preamp 3010S2D to kolejne wcielenie topowego urządzenia od brytyjskiego Exposure’a. Teraz poza genialną sekcją analogową oferuje rozszerzenie funkcji o wejścia cyfrowe.

W stosunku do poprzedniego modelu, pozbawionego dopisku D, nowy preamp powstał praktycznie od podstaw i stał się bazą dla nowego, niezwykle popularnego i uznanego w testach prasowych wzmacniacza zintegrowanego 3010S2D.

Kluczem do poprawionego brzmienia jest przeprojektowana koncepcja całego przedwzmacniacza. Teraz urzędzęnie opiera się teraz wyłącznie na tranzystorach dyskretnych z dodatkowymi elementami stabilizującymi przepływ prądu zasilającego

Najważniejsze cechy:
Niskoszumny transformator toroidalny produkcji brytyjskiego Noratela dedykowany do zastosowań audio, produkowany wg specyfikacji i na zamówienie Exposure’a. Wysokoprądowy mostek prostowniczyAnodowana, szczotkowana aluminiowa obudowa zaprojektowana w celu minimalizacji mikrodrgań – aluminium pochłania drgania dużo lepiej niż stal. Ponadto ramę i płyty obudowy przełożono taśmami tlumiącymi oraz pomalowano specjalnym, matowym lakierem.

Opcja montażu karty przedwzmacniacza gramofonowego MM lub MC wykonanej wyłącznie z elementów dyskretnych lub przetwornika DAC DSD. W pełni dyskretny, tranzystorowy stopień wyjściowy w czystej klasie A oparty o kondensatory foliowe Elna z linii SilmicW torze zasilającym użyto wzmacniaczy operacyjnych Burr-Brown OPA604APDwa kondensatory marki Kendeil o pojemności 10 000 uF każdyZa miękki start odpowiada markowy przekaźnik Omron

Wejścia liniowe załączane przekaźnikami Motorola produkcji japońskiejWysokiej klasy dwustronna płytka drukowanaPotencjometr ALPS dwutalerzowyMade in UK (produkcja Wielka Brytania)

Jakie brzmienie mają wzmacniacze Exposure?
Bardzo często określane jako lampa na dopalaczuDynamiczne, ekspresyjneZazwyczaj ocieplone z pogrubioną niższą średnicą i midbasemKońcówki mocy ze względu na walory brzmieniowe bardzo często parowane z najdroższymi pre-ampami na rynku: McIntosh, Pass Labs, Sim Audio i inne

Różnice między integrami S2 a S2D
Nowe obwody preampa oparte o dyskretne ścieżki sygnałowe i wzmacniacze operacyjne Analog Devices (tak jak w hiendowej serii MCX)Nowe karty stopni gramofonowych i przetwornika DACZmienione tranzystory z Sankena na Toshibę (tak jak w hiendowej serii MCX)Zmieniły się parametry pomiarowe (pasmo, zniekształcenia, moc)

Wzmacniacz typu DC Coupling, czyli jaki?
Klasyczny wzmacniacz pracuje tylko na prądzie zmiennym (AC) i ma filtr prądu stałego (DC).Wzmacniacz typu DC Coupled nie ma filtru DC, tym samym pracuje na prądzie zmiennym i stałym jednocześnie. Pomiędzy elementami czynnymi przedwzmacniacza (czyli np. wzmacniaczami operacyjnymi) nie ma kondensatorów, które odcinają pasmo – w klasycznych wzmacniaczach zazwyczaj poniżej 20Hz.
Zalety:
Szersze pasmo przenoszenia basu (aż do 1Hz) – wzmacniacze Exposure znakomicie sprawdzą się do podłączenia subwooferów w stere przez złącza high levelMaksymalnie uproszczona ścieżka sygnałowa zapewnia większą autentyczność dźwięku, z powodu mniejszejszej ilości obróbek sygnału audio w torze wzmacniacza
Produkt jest nowy, oryginalnie zapakowany z kompletem akcesoriów producenta, objęty pełną gwarancją. Pochodzi od polskiego, oficjalnego dystrybutora marki.

Funkcjonalność

To zazwyczaj analogowe urządzenie, które wymaga do kompletu końcówki mocy stereo lub dwóch końcówek mocy mono. Rolą przedwzmacniacza jest przyjęcie sygnału audio analogowego lub cyfrowego ze źródła np. gramofonu, odtwarzacza CD, komputera, telewizora, odtwarzacza strumieniowego i przekazanie go do końcówek mocy, aby te wzmocniły go i wysterowały nim kolumny głośnikowe.

Warto także przypomnieć, że każdy wzmacniacz zintegrowany posiada wbudowany przedwzmacniacz i końcówki mocy, ale najbardziej wyrafinowane systemy stereofoniczne zazwyczaj mają te funkcje rozdzielone na oddzielne urządzenia. Wynika to z faktu, że przedwzmacniacz i końcówka mocy mają zupełnie odmienne wymagania co do linii zasilającej, które są ze sobą sprzeczne. Dodatkowo, praca końcówek mocy pracujących na sygnale o mocy kilkunastu albo i kilkudziesięciu watów zazwyczaj zakłóca pracę przedwzmacniacza pracującego na bardzo słabym sygnale liczonym w miliwoltach. W końcu, jest to dodatkowe miejsce, gdzie każdy użytkownik może mieć dodatkowy wpływ na brzmienie swojego systemu własnoręcznie dobierając do siebie przedwzmacniacz i końcówkę mocy.

Dlatego większość audiofilów uważa za właściwe używanie tzw „systemu dzielonego” a pokusa parowania ze sobą urządzeń różnych producentów jest silna, ponieważ można uzyskać bardzo unikalne, autorskie brzmienie.

Dobrej klasy przedwzmacniacze wyróżniają się zazwyczaj bardzo precyzyjną regulacją natężenia dźwięku, co jest wadą nawet droższych wzmacniaczy i ma znaczący wpływ na odbiór stereofonii.

Ceneo

Sprzęt RTV

Audio

Wzmacniacze audio

Exposure 3010 S2 D PRE Srebrny

xxxxx

yyyyy